Hírek

A 2012-ben kibocsátott SZÉP kártyák idén lejárnak!

 

Az OTP SZÉP kártyák érvényességi ideje öt év, azaz az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. által 2012-ben kibocsátott kártyák érvényességi ideje 2017-ben lejár.

A kártyán feltüntetett érvényességi hónap utolsó napjának lejártát követően a kártyával már nem lehet fizetni. A kártya lejárat az egyenlegeket nem érinti, azok továbbra is megmaradnak. A cserekártya aktiválása után a régi kártya a lejárati ideig aktív, illetve a korábban kapott juttatások továbbra is felhasználhatóak lesznek.

Amennyiben a munkavállalók számára továbbra is érkezik átutalás/feltöltés a lejáró SZÉP kártyára, illetve ha a dolgozók még nem használták fel utalványaikat teljes mértékben, a munkáltatóknak érdemes munkavállalóik számára cserekártyát rendelni.

A Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátásának és felhasználásának szabályairól szóló 55/2011. (IV.12.) Kormányrendelet1 jelenleg hatályos rendelkezései értelmében a lejáró főkártya cseréje díj-és költségmentes, a társkártya cseréjének díja a jogszabályban foglaltaknak megfelelően 1500 forint + Áfa (bruttó 1905 Ft) / kártya2.

Cserekártya rendelés előtt munkáltatóknak érdemes aktualizálni a munkavállalói törzsadat állományt a www.otpportalok.hu oldalon, különös tekintettel a név, munkaviszony, lakcím, kártyán szereplő név mezők vonatkozásában. Ehhez segítséget nyújt a Felhasználói kézikönyv „Munkavállalói törzsadat állomány karbantartása” című fejezete, amely a Munkáltatói bejelentkezést követően tölthető le.

A folyamatos karbantartás azért is kiemelten fontos, mert a kibocsátó az aktív munkaviszonnyal rendelkező munkavállalói állomány alapján határozza meg a cserekártya állományt, amely az adott hónapban lejáró SZÉP kártyával rendelkező munkavállalókat tartalmazza.

A cserekártya állomány a kártyák lejáratát megelőző hónap folyamán kerül ki a munkáltatói portálra. A kártyák lejárati idejéről elsődlegesen az a munkáltató kap e-mailben értesítést, aki az adott munkavállaló számára az utolsó utalvány feltöltését végezte.

A cserekártya állomány nem tartalmazza a munkavállalók lejáró társkártyáit. Amennyiben a munkáltató átvállalja a csere társkártya megrendelését, úgy azt az erre kialakított nyomtatványon tudja megtenni.

Amennyiben a munkáltató nem rendel cserekártyát, mert a munkavállaló már nem annál a munkáltatónál dolgozik, amely az utolsó feltöltést teljesítette, vagy a kártyabirtokosnak jelenleg nincs munkaviszonya, akkor a kártyabirtokosnak magának kell megrendelnie a cserekártyát.

 

  • Regisztrált OTP SZÉP kártyabirtokosként a cserekártya igénylését a www.otpportalok.hu honlapra történő belépést követően is elindíthatja.

 

  • Ha még nem rendelkezik regisztrációval, akkor a www.otpportalok.hu honlapon a Letölthető dokumentumok között megtalálható igénylőlap kitöltésével, aláírásával, majd e-mail, vagy postai úton történő beküldésével is igényelhető a cserekártya.

 

Munkáltatói cserekártya rendelés részletes folyamatát bemutató dokumentumot és videót itt tekintheti meg.

Magánszemély cserekártya rendelés részletes folyamatát bemutató dokumentumot és videót itt tekintheti meg.

 

Üdvözlettel:

OTP Pénztárszolgáltató

 

1 55/2011. (IV.12.) Korm.r. 10. § (1) A kártya kibocsátásával, használatával és a támogatások igénybevételével kapcsolatban, valamint a kártya visszavonásával és a személyes elektronikus utalvány nyilvántartás megszüntetésével összefüggésben - az elveszett, ellopott vagy megrongálódott kártyák pótlásától eltekintve - a munkáltatónak és a munkavállalónak díjat, egyéb költséget az intézmény semmilyen jogcímen nem számolhat fel.

2 55/2011. (IV.12.) Korm.r. 11. § A társkártya előállítási és kézbesítési költségeit az intézmény a munkavállalóra háríthatja. A munkavállalóra hárított költség nem haladhatja meg társkártyánként az 1500 forintot. A társkártya használatával és a támogatások igénybevételével, valamint a társkártya visszavonásával kapcsolatban - a társkártya előállítási, kézbesítési költségeitől és az elveszett, ellopott vagy megrongálódott társkártyák pótlásától eltekintve - a munkáltatónak és a munkavállalónak díjat, egyéb költséget az intézmény semmilyen jogcímen nem számíthat fel.

2017.01.01
template_error_txt
template-text
template-text